Inamicul poporului (regia Ioana Păun)

Ca experiment pentru egalitatea de gen în dramaturgie, cinema etc se recomandă înlocuirea unor nume de personaje masculine cu unele feminine. Asta la finalul scrierii, rescrierii și corecturii. Așa ai și egalitate de gen și reprezentare corectă. Ioana Păun este o regizoare pe care nu am descoperit-o de prea mult timp, dar pe care am să o urmăresc de acum înainte. I-am văzut adaptarea lui Ibsen la „Un dușman al poporului”. La Teatrul Mic se joacă, deci, „Inamicul poporului”. Este un spectacol al Teatrului Foarte Mic, dar clădirea lui are bulină și activitatea nu a fost mutată într-o altă locație. Spectacolele și actorii au plecat care încotro. superculturalmanagement.
Povestea păstrează esența originalului lui Ibsen: un oraș care depinde de funcționarea unui complex balnear, dar care ar trebui închis pentru renovare completă întrucât este un pericol pentru turiști și localnici. Personajele au meseriile cheie în situația dată – un primar corupt, un ziarist indecis, un doctor revoltat. Ioana Flora, alături de Emilia Dobrin, Mihaela Rădescu, Ilinca Manolache, Cătălina Bălălău, Miki Dobrin fac un spectacol greu de digerat, dureros de ascultat după o tragedie pe care am trăit-o noi sau cel puțin un cunoscut. O tragedie născută din indiferență și corupție. Spectacolul este extrem de actual, aduce în lumina problema ecologiei, dar mai ales a problemelor morale pe care ar trebui să le analizăm noi, ca spectatori. Muzică live a lui Cătălin Rulea dublează autenticitatea unui spectacol unic pe care nu doar generațiile de acum ar trebui să-l vadă.
Privitorului nu i se dau soluții, nu i se dau indicii, nu i se propun rezolvări. Textul te antrenează într-o gândire critică și, mai ales, auto-critică.

O coproducție Teatrul Mic si Asociația Română pentru Promovarea Artelor Spectacolului, cu susținerea Ibsen Scholarship, în cadrul proiectului Surorile Heddei. Susținerea femeilor artist din România și Estul Europei. *sursa

13087860_10208184233376407_5364765361972615726_n

Advertisements